Curățenia este importantă în casele și birourile noastre, astfel încât există o cerere constantă pentru servicii de curățenie. Din acest motiv, deși nu este atât de plin de farmec, mai mulți oameni se gândesc acum că ar trebui să înceapă o afacere de curățenie.
Începerea propriei afaceri în domeniul curățeniei sună ușor, nu? În realitate, la fel ca la oricare altă afacere, inițierea unei companii de curățenie nu necesită doar echipamentele de curățare, ci și o planificare minuțioasă, deoarece industria de curățare este complicată. Permiteți-ne să vă ajutăm cu câteva lucruri cheie pe care să le luați în considerare înainte de a decide să începeți propria companie de curățare:
Luați în considerare tipul dvs. de entitate de afacere
Spre deosebire de multe alte tipuri de afaceri, o afacere de curățare a pardoselilor poate fi începută cu o investiție relativ mică – adică dacă începeți ca proprietar de afaceri independent. Estimările costurilor de dezvoltare pentru acoperirea oricarui tip de contract de curatenie încep de la 60.000 € si pot ajunge la 130.000 € . Cu toate acestea, este adesea posibil să adăugați echipamente pe măsură ce afacerea dvs. crește sau să considerați opțiunea de a închiria o parte din echipamentele de care aveți nevoie pentru o anumită sarcină.
Dacă intenționați să plătiți pentru o franciză, totuși, este posibil să aveți nevoie de o investiție mai mare, deoarece francizații vă vor oferi tot ceea ce aveți nevoie, de la cele mai eficiente metode de curățare până la asistență în administrarea afacerii.
A avea un buget este esențial pentru planificarea unei afaceri profitabile. Cu o înțelegere solidă a costurilor de pornire și a unui simț de orientare către simplicitate in modul de lucru, afacerea dvs. de curățare a pardoselilor va întâmpina obstacole mai mici in privința costurilor, un lucru important atunci când sunteți la început de drum, iar veniturile sunt încă mici.

Ce dotări sunt necesare ?
În faza de dezvoltare, în cazul în care există deja contracte complexe, aveti nevoie de urmatoarele echipamente :
- Monodisc profesional, dotat cu perie de mochetă, perie de pardoseală dură, precum şi cele 3 paduri specifice pentru diferitele nivele de duritate ale pardoselii; ( sau o masina de spalat frecat si aspirat pardoseli ) – 2 bucati
- Aparat de spalat si dezinfectat cu jet de abur – 2 bucati
- Mașini profesionale pentru curățarea mochetelor – 2 bucati
- Aspirator profesional pentru lichide si praf – 4 bucati
- Aspirator pentru praf sau lichide – 4 bucati
- Maina de spalat- frecat si aspirat pardoseli – 2 bucati
- Masina de spalat – frecat si aspirat pardoseli cu post de conducere – 2 bucati
- Masina de maturat – aspirat – 1 bucata
- Trusă pentru spălarea de geamuri – 2 bucati
- Scară de minimum 4 m – 2 bucati
- Masina de spalat si impregnat mopuri – 1 bucata
- Consumabile (lavete, mopuri, bureţi industriali, mănuşi etc.);
- Găleţi specifice, cărucioare multifuncţionale etc.
Protejați-vă activitatea de curățare a pardoselilor cu asigurarea potrivită
Întreprinderile neasigurate sau asigurate sunt expuse riscurilor cauzate de procesele de răspundere civilă – un risc care vă poate afecta chiar bunurile personale. Ca serviciu de curățenie, chiar și atunci când dumneavoastră sau personalul dvs. sunteți bine pregătiți și vă luați măsuri de precauție deosebite, s-ar putea întâmpla totuși accidente. Dacă nu aveți asigurarea de servicii de curățenie potrivită , veți face față unei posibile devastări financiare în daune și taxe. Următoarele tipuri de asigurări vă vor interesa în calitate de deținător al unei afaceri de curățenie:
- Asigurarea de răspundere civilă generală: La minimum, veți avea nevoie de o asigurare de răspundere civilă generală pentru a vă proteja afacerea împotriva vătămărilor corporale și a daunelor materiale. Aceasta este concepută pentru a vă asigura că, dacă dumneavoastră sau personalul dumneavoastră deteriorați accidental o proprietate, aceasta va fi compensată corespunzător, fără a fi nevoie să scoateți o mulțime de bani pentru a o plăti. La fel se întâmplă și cu vătămările corporale, unde facturile medicale vor fi plătite de compania de asigurare.
- Asigurare RCA pe persoană juridică: Veți avea nevoie și de o asigurare auto pe persoană juridică dacă utilizați propriul vehicul pentru afacerea dvs., deoarece asigurarea auto personală nu va acoperi majoritatea riscurilor legate de afaceri, cum ar fi echipamentul de curățare deteriorat în caz de accident.
- Asigurarea de garantii contractuale: Pentru unii clienți, este posibil să aveți nevoie și de o garanție contractuală. Acest tip de asigurare acoperă pierderea de bani sau alte bunuri atunci când personalul dvs. este implicat. Pe scurt, acesta acoperă furtul sau tâlhăria, atâta timp cât s-a depus un raport la poliție, iar persoana implicată este condamnată.
Fiți eficient în partea de marketing a afacerii dvs. de curățare a pardoselilor
Anunțurile cu pagini galbene din agenda telefonică sunt în mare parte de domeniul trecutului. Majoritatea clienților dvs. vă vor căuta online și deseori chiar și de pe dispozitive mobile. Aici este momentul în care se plătește pentru a putea fi o afacere specializată. Este mult mai ușor să vă optimizați eforturile de marketing atunci când afacerea dvs. este concentrată pe un singur tip de serviciu.
- Investiți ceva timp în crearea unui site web cu aspect profesionist care evidențiază evaluările din partea clienților și vă face ușor de înțeles serviciile.
- Asigurați-vă că site-ul dvs. are o versiune și pentru mobil, deoarece unii dintre clienții dvs. vă vor căuta în timp ce utilizează telefoanele sau tabletele.
- Găzduirea site-urilor web cu o interfață profesională este surprinzător de accesibilă prin intermediul furnizorilor precum Wix.com sau Squarespace.com și va oferi o modalitate ușoară pentru clienți să ajungă la dvs. fie prin telefon, fie printr-un formular de contact.
- Caută locuri gratuite sau ieftine pentru a-ți comercializa afacerea la nivel local și a face ca site-ul dvs. să fie listat ca o afacere locală în Google și în directoarele de afaceri. Rezultatele căutării cu întreprinderile locale obțin mult trafic în comparație cu rezultatele din partea de jos a paginii.
- Luați în considerare să faceți anumite bloguri sau să angajați pe cineva cunoscător pentru a adăuga conținut util pe site-ul dvs. ocazional. Aveți grijă să examinați conținutul și asigurați-vă că acesta reprezintă bine afacerea dvs. Pentru mulți dintre viitorii dvs. clienți potențiali, prima experiență pe care o au cu afacerea dvs. va fi conținutul site-ului dvs. web. Redactarea sau conținutul web de pe site-ul dvs. ar trebui să reflecte expertiza dvs.
Pentru mai multe detalii va stam cu placere la dispozitie :
Cristian.dinca@sdsgroup.ro / office@aspirotech.ro

